2013.03.18.
21:42

Írta: Gabi a konyhából

Gyors csokitorta

Nem szoktam tortát sütni. Azt hiszem még soha nem csináltam ezelőtt, de egyszer mindennek eljön az ideje. Azt gondoltam eddig, hogy a tortasütés olyan, mint a pulyka. Olyan felnőttes.  De kezdek rákapni az ízére, ez a csokitorta például teljesen egyszerű, már első olvasásra is. Szerintem mostantól rendszeresítem a tortát a repertoáromban. Ha nagyobb gyakorlatom lesz benne, még könnyebben fog menni, de biztosíthatok minden kezdőt, hogy így is menni fog.

A mostani alkalom egy szegedi kiruccanás volt, tehát azt is lehetőségem volt kipróbálni, hogy mennyire lehet szállítani. Ha az embernek van tortaszállítója, akkor valóban az, de mindenkit óva intek, hogy útnak induljon, mert úgy kicsit macerás és a pofára esés pedig rendkívül kellemetlen, leginkább a csokikrém miatt.

A recept a GoodFood-ban volt, a 2013 márciusi számban, és eredetileg mikróban elkészíthető csokitorta, ami az eredeti recept szerint tényleg megvan 15 perc alatt, de mivel nekem nincsen mikrózható tortaformám, ezért maradtam a klasszikus sütőnél, és meg kell mondanom, nem hosszabbította meg sokkal az elkészítés idejét.

csokitorta.jpg

Gyors csokitorta

 

Hozzávalók:

  • 100 ml napraforgóolaj
  • 100 ml forró víz
  • 175 g cukor
  • 140 g liszt
  • 3 ek kakaó
  • 3 tk sütőpor
  • 2 nagy tojás
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 100 g csokoládé
  • 5 ek zsíros tejszín
  • csokidara a torta tetejére

Elkészítés:

Vékonyan kiolajozzuk a tortaformát. A lisztet, a sütőport és a kakaót összekeverjük egy tálban. Egy másik tálban pedig a az olajat, a tojást, a vaníliakivonatot, a cukrot és a vizet. A kettőt összeöntjük. A GoodFood szerint érdemes kézi mixerrel alacsony fokozaton  összekeverni, mert úgy teljesen csomómentes tésztát kapunk. Teljesen igaza van, és gyorsan megvan a tökéletes tészta. Beleöntjük a formába és előmelegített sütőben 190 fokon készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy mikor van készen.

Ha a torta kihűlt, akkor kezdhetjük el a csokikrém elkészítését. A csokoládét felmelegítjük, majd hozzáadjuk a tejszínt. Lehet étcsoki, vagy tejcsoki, kinek mi ízlik jobban. Én a tejcsokit szeretem, úgyhogy azt használtam, és nagyon jól sikerült.

Szólj hozzá!

Címkék: ünnep csokoládé torta gyors desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchendiary.blog.hu/api/trackback/id/tr535144201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása