2013.01.03.
12:51

Írta: Gabi a konyhából

Fehérbabos kukoricás teriyaki csirke brokkolival

Hajlamos vagyok arra, hogy elcsábuljak a boltban. Ezen nem segít különösebben semmilyen praktika, sem az hogy ne menj éhesen vásárolni (az ember ugye nem azért vesz szárított alga lapokat, mert éhes), sem pedig a "használj listát" verzió (mindig listával megyek, tényleg mindig, mert elfelejtem mit akartam venni, de a szójababkonzerv akkor is jó ötletnek tűnik ha fogalmam sincs mire lehetne használni, mea culpa, majd megkérdezem a google-t). Így voltam a múltkor a teriyaki szósszal is, amint mint újonnan bevezetett terméket, akciósan kínáltak. Így voltam akkor is, amikor P. anyukája azt kérdezte, hogy hozzon-e nekem is valamit a piacról, mire én: igen, egy brokkoli most jól jönne. (Brokkoli?! Ez hogy jött?!) És hogy a fehérbab konzervek hogy kerültek a kosárba... arról már tényleg fogalmam sincs. 

Mindezek mellett nem szeretek kidobni semmilyen alapanyagot, így egyik este ott álltam a konyhában, előttem a csirkemellel és azon gondolkodtam, ebből most mi legyen. Aztán összeszedtem amim volt és megpróbáltam ehetőt varázsolni belőle. Egytálételnek nevezném, mert ugyan a brokkolit köretnek szántam, de végül mégis beugrott a wokba, és olyan tartalmas vacsora lett, ami nem kívánt köretet maga mellé. És az első sikerélményem. Egy olyan recept, amit én kreáltam. Nem nagy és bonyolult fogás, ellenben finom és egészséges. 

brokkoliscsirke01.jpg

 

Fehérbabos kukorciás teryaki csirke brokkolival

 

Hozzávalók:

  • 2 db csirkemell
  • 1 konzerv kukorica
  • 1 konzerv fehérbab
  • 1/2 fej brokkoli
  • 2 dl teriyaki szósz
  • 1 fej fokhagyma ( ! )
  • só, bors, fűszerek ízlés szerint

Elkészítés:

A csirkemellet felkockázzuk, nem túl nagy kockákra. Ízlés szerint fűszerezzük sóval, borssal, vagy bármi egyébbel (én nagyon szeretem a sült csirke fűszerkeveréket mindenféle csirkehúshoz) és félretesszük, amíg a többi hozzávalót előkészítjük, mert ez az idő elég lesz neki, hogy átjárja a só és a fűszer a húst. Nem kell nagyon sok só, a teriyaki szósz is sós lesz. A konzervekről leöntjük a levüket, a fokhagymát megtisztítjuk, a brokkolit kisebb rózsákra szedjük. 

Kevés olajon a fokhagyma fejeket egészben megpirítjuk. Nagyon finomak lesznek. Hozzáadjuk a csirkemellet és átsütjük. A wokon általában minden nagy lángon csinálunk. Amikor kezdjük úgy érezni, hogy átsült a hús, meglocsoljuk teriyaki szósszal, a hús mennyiségétől függően 1-1,5 dl. Együtt főzzük addig, amíg a szósz nagy része el nem párolgott és be nem sűrűsödött. Hozzáadjuk a babot és 2-3 percig főzzük folyamatosan kevergetve. Hozzáadjuk a kukoricát, újabb 1-2 perc, majd amikor készen vagyunk, a brokkolirózsákat is beleforgatjuk az ételbe, de ezt már tényleg az utolsó pillanatban, hogy a brokkoli ne essen szét, hanem szép zöld és finom roppanós maradjon. Ha úgy érezzük, a főzés fázisaiban nyugodtan tehetünk még hozzá szószt, illetve az asztalnál is tegyünk ki belőle egy kis tálkába, hátha valaki még kér hozzá.

brokkoliscsirke02.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: csirke nemzetközi

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchendiary.blog.hu/api/trackback/id/tr434995067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása