2013.01.09.
11:21

Írta: Gabi a konyhából

BBQ csirkecombok

Ennél a receptnél szerintem a világon nincsen egyszerűbb, még én sem tudtam elrontani. Akkor készítettem először, amikor Anyuék jöttek megnézni a kis lakást már kész állapotban. Vacsorára érkeztek, tehát 2 + 4 főre kellett készülnöm, amit nagyszerűen el is terveztem, bevásároltam, előkészítettem, minden szuper volt. Aztán P. egy nappal előtte mondta, hogy de hát az ő szülei is jönnek vacsorára. Na itt viszont teljesen bepánikoltam. Szerintem azok a lányok/nők/hölgyek/asszonyok, akiknek hozzám hasonlóan igen nagy spíler az "anyósuk" a konyhában, most teljesen megértik, hogy miért történt ez. Először főztem így. Para, para, para. Természetesen a még plusz 2 főre nem éreztem úgy, hogy elég lenne amit terveztem (valamint pontosan 6 db székünk és 6 db tányérunk volt akkor - és van most is), úgyhogy irány a Tesco újra, ahol pontosan 24 órával korábban kaptam idegösszeomlást a terítők széles választéka miatt. :)

Szerencsére a GoodFood-ra mindig számíthatok, azt hiszem, hogy ez a recept a májusi számban volt benne, vagy annak a környékén valahol. Ők ugyan ajánlottak alternatívát saját BBQ szósz kikeverésére, de hát hol volt nekem ahhoz idegrendszerem akkor? :) Úgyhogy a csirkecombok elkészítésében követtem a leírt módszert, csak éppen a szósznak nem azt használtam. Valószínűleg az is nagyon finom lenne (bár én határozottan nem szeretem a csípőset, P. sem és család nagy többsége úgy általában nem), de én a gyors és biztos megoldást választottam.

bbq01.jpg

BBQ csirkecombok

Hozzávalók:

  • 1 kg csirkecomb
  • BBQ szósz (Heinz, édes verzió)

Elkészítés:

A csirkecombokat megmossuk, az esetleges rajta maradt nem oda illő szőrszálaktól megtisztítjuk. A combok minden oldalát besózzuk, majd egy éles késsel bemetszéseket ejtünk a combok húsos részeibe, egyenletesen minden oldalról. Ezután a BBQ szószt kézzel alaposan beledörzsöljük a húsba, a vágásokba különös figyelemmel, mert ettől fogja igazán átjárni az íze. Ha az édes verziót használjuk, akkor nem kell attól félni, hogy túlságosan csípős lesz, hanem csak a kellemes édeskés ízét fogjuk érezni.

A combokat tűálló tálba tesszük, szépen egymás mellé. Én itt még tettem a tetejére egy nagy adag szószt, hogy biztosan finom szaftos legyen, és nem bántam meg. Előmelegített sütőben, 180 fokon 45 percig sütjük, közben 15 percenként megtekintjük a combok állapotát, meglocsoljuk kicsit a saját levével, vagy még BBQ szósszal és ha szükséges igazítunk a helyzetükön a tálban.

A köretnek csak a képzelet szab határt, én káposztás, kínai keles, madársalátás keverékkel tálaltam. 

bbq02.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: csirke kevés hozzávaló

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchendiary.blog.hu/api/trackback/id/tr495007913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása