2012.10.17.
15:28

Írta: Gabi a konyhából

Fahéjas keksz - Snickerdoodle

Tegnap a sütőt is ki kellett próbálnom este. Nem tehetek róla, úgy éreztem, muszáj most rögtön kihasználnom a lehetőséget, hogy azt készítek, amit csak akarok (meg amihez van hozzávaló). Hogy, hogy nem, a fahéjas kekszhez éppen volt minden otthon, miután hazafelé vettem még egy kis őrölt szerecsendiót is. Már látom, nem lehet hirtelen megtölteni egy konyhát alapanyagokkal, bármennyire is szépen elterveztem. Azt már meg sem említem, hogy egy kezdő konyha mennyire nem pénztárcabarát. Tudja azt mindenki, vagy legalábbis sejti. 

A Snickerdoodle receptje Rachel Allen: Bake című könyvében található. Mivel nekem a könyv nincs meg, így alapvetően csak a recept leírását kaptam meg. Ebből kifolyólag sok dolog nem volt tisztázott ezekkel a fahéjas kekszekkel kapcsolatban. Pl.: mekkorának kell lenniük és hogy néznek ki? De mindenképpen ajánlom az elkészítését, mert egyszerű, elég gyorsan megvan vele az ember (gyakorlat híján is egy óra múlva már tisztán csillogott minden), hogy a finom karácsony-illatot ne is említsem. :)

snickerdoodles02.jpg

Snickerdoodle

Hozzávalók:

  • 12,5 dkg puha vaj
  • 11 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 25 dkg liszt
  • 1/2 tk őrölt szerecsendió
  • 3/4 tk sütőpor
  • csipet só
  • 2 ek cukor, 1 ek fahéj 

Elkészítés:

A vajat és a cukrot habosra keverjük. Én kocka Rama-t kicsit megolvasztottam és azzal kevertem el, és bár a habosról nekem más az elképzelésem, bővel elég jól összekeverni. Adjuk hozzá a tojást és a vaníliás cukrot. Az eredetiben 1 tk vanília kivonat volt, de nekem az nem volt otthon. A többi szárazanyagot még korábban egy tálban összekevertem: liszt, sütőpor, só, szerecsendió. Ezt a lisztes keveréket apránként adjuk hozzá a cukros tojáshoz. Kicsit ragacsos masszát fogunk kapni. Egy tálkában keverjük össze a külön tett cukrot és fahéjat, ebben fogjuk meghempergetni a jövendőbeli kekszeket. A tésztából csípjünk kis darabokat és formázzunk belőlük golyókat, amiket a cukros fahéjban megforgatunk és sütőpapíros tálcára tesszük, egymástól 3-4 cm-re. Én nagyobb szőlőszemnyi méretű golyókat csináltam. Egy kanál nyelének a segítségével lenyomkodjuk, majd 180 fokra előmelegített sütőben 12-15 perc alatt készre sütjük.

Ha nagyobb golyókat csináltam volna, akkor valóban keksz méretű lett volna a végeredmény, de az íze ugyanolyan így is, meg úgy is, az én verziómban egy-egy keksz átmérője átlagosan 4 cm.

snickerdoodles01.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: keksz sütemény desszert fahéj szerecsendió

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchendiary.blog.hu/api/trackback/id/tr124854071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása