2012.11.04.
21:53

Írta: Gabi a konyhából

Churros

A hosszú hétvégén - többek között - churrost is készítettem. Egy ismerősöm posztolta a facebook-on, hogy mennyire jó lenne, ha valaki meg tudná mondani, hogy hol lehet Budapesten churrost kapni. Hát, hogy hol lehet kapni, azt még mindig nem tudom, de hogy pontosan mi ez és hogyan készül, azt igen.

A churros spanyol édesség, ennek megfelelően a spanyol ajkú területeken készítik más és más módon. Én a mexikói verziót választottam, amit a kisütés után fahéjas cukorban hempergetik. Egyéb változatai: forró csokoládéba mártogatott, vagy csokival és vaníliával töltött. Az USA-ban is a mexikói változatot készítik. Mindebben pedig a Wikipedia volt a segítségemre, ahol még receptet is talál az ember. Nos, én nem egészen ezt a változatot készítettem, hanem amit a kedvenc szakácskönyvemben találtam (Nemere Ilona - Szakácskönyv kétbalkezeseknek) az egyik kis papíron, de nem az én kézírásommal, hanem valaki máséval. Mindegy, a recept jobbnak tűnt mint a Wikipediás, úgyhogy emellett döntöttem. Nem csalódtam, nagyon finom. Pillanatok alatt elfogyott, és nem is drága. A tészta íze a fánkhoz hasonlít, és ha nem forgatjuk bele feltétlenül a fahéjas cukorba, akkor is fogyasztható, feltéve ha szeretjük a sima fánk ízét. Én szeretem. :)

Hiányozni fog a múlt hét ha holnaptól újra dolgozni fogok. Sok új dolgot kipróbáltam és mennyi mindent lehetett volna, ha nem hónap végén jövök szabadságra. Karácsonyra előre felkészülök. Addig vissza a hétköznapokba, gyors vacsorák, kevesebb desszert. :)

churros01.jpg

Churros

Hozzávalók:

  • 2,5 dl víz
  • 8 dkg vaj
  • 15 dkg liszt
  • 2 ek kristálycukor
  • 1/2 tk só
  • 2 tojás
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • fahéjas cukor

Elkészítés:

Egy lábasba összeöntjük a vizet, a cukrot, a vajat és a sót. Forrásig melegítjük, majd hozzákeverjük a lisztet és a vaníliás cukrot. Jól elkeverjük. Gyúrható, fényes tésztát fogunk kapni, ami nem tapad a lábas falához. Hagyjuk kihűlni és csak ezután adjuk hozzá a tojásokat. Ez azért fontos, hogy a tojások a hő hatására ne legyenek hirtelen rántottává a churrosunkban. Nem tenne jót a végeredménynek. :) Keverjük simára az egészet és töltsük bele egy nyomzsákba, a csillag formájú véggel. Az olajat a tűzre tesszük - nem kell nagyon sok, csak forró - előre odakészítjük a lecsöpögtető tányért, a fahéjas cukrot és a tálat amiben véget ér a churrosunk útja. A forró olajba kb. 8-10 cm-es kígyókat nyomunk, legyen készen egy kés is, amivel elvághatjuk a megfelelő helyen. Egyszerre 4-5 kígyót nyomjunk az olajba, mert gyorsan sül. Csöpögtessük le és rögtön forgassuk meg a fahéjas cukorban. 

churros02.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: nemzetközi sütemény desszert fahéj

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchendiary.blog.hu/api/trackback/id/tr484889181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása