2013.01.04.
10:57

Írta: Gabi a konyhából

Mézeskalács

A kimaradt karácsonyi receptek közül természetesen nem hiányozhat a mézeskalács sem, amit egész évben (szerintem nagyon igazságtalanul) mellőzünk, decemberben meg ugye dögivel. Pedig a hozzávalók egész évben kaphatók, és minden évszakban ugyanolyan finom. Mivel pedig nálam már november elejétől karácsony volt (főleg az irodába cipeltem be a karácsonyi forgós, hópelyhes, rénszarvasos, és egyéb mécseseket, karácsonyi füstölőket meg rengeteg giccses cuccot  - tiszta szerencse, hogy a főnököm toleráns ezekkel :D), akár januárra is meghosszabbíthatom, elvégre még vízkereszt sincs! Én azt mondom, hogy mézeskalácsra fel, akár egész évben!

Mindenkinek van valami tuti receptje, ami mindig puha, mindig finom, mindig szuper, és már szinte díszítve ugrik ki a sütőből a tálcára. Én egy ilyennek találkoztam 2011 karácsonyán, akkor megsütöttük, majd a papírt, amire felírtam, eltettem valahova. Soha többet nem lesz meg, tudom, ezért is kerestem új receptet. Találtam is egy sokat ígérőt, viszont a kivitelezésnél kicsit megcsúszott a kezem, úgyhogy az alapanyagokat végül teljesen más arányban adtam hozzá és imádkoztam, hogy összeálljon a tészta, majd hogy ne égjen szénné a sütőben, majd pedig hogy finom legyen, annak ellenére, hogy az eredeti leírással ez már köszönő viszonyban sincs. Összeállt (ezt én paráztam túl), nem égett el (mert van ketyegős óra a sütőn, amikor megvettük ez nem volt szempont, most meg nem tudok nélküle élni - volt kis tojás alakú is, négy vagy öt, de azokat mindig elhagytam, a sütőt kisebb eséllyel tévesztem szem elől), és visszapuhult. Igen, mert először puha volt, aztán megkeményedett, aztán másfél nap a fémdobozban és mintha mi sem történt volna. Másodszorra is ezzel a recepttel készítettem, az is jól sikerült. :)

mézeskalács02.jpg

Mézeskalács

Hozzávalók:

  • 700 g liszt
  • 300 g méz
  • 200 g porcukor
  • 2 tk kakaó (ha zavar, hogy sötétebb lesz, elhagyható, jövőre én sem teszem bele)
  • 2 tk szódabikarbóna
  • 120 g margarin
  • 3 tojás + 1 sárgája
  • 2 ek mézeskalács fűszerkeverék (ha ez nincs, akkor: 1 kk fahéj, 1 kk őrölt szegfűszeg, egy nagy csipet gyömbér)

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat egy nagy tálban összekeverjük: liszt, kakaó, porcukor, szódabikarbóna, fűszerek. Jól keverjük össze, hogy később  egyenletes legyen a mézeskalácsok íze. A vajat, vagy margarint kicsit olvasszuk meg és adjuk hozzá a lisztes keverékhez, keverjük el benne. A mézet szintén kicsit megmelegítjük és hozzáadjuk, majd elkeverjük. Végül az egész tojásokat és a sárgáját is hozzáadjuk a masszához, és készre gyúrjuk. Ha valamiért nem állna össze a tészta, pár csepp hideg víz segíteni fog. Ezt valahol olvastam, de szerintem nem rá szükség, mert kb. 10 perc kitartó gyúrás után összeállt.

Lisztezett deszkán tetszőlegesen vékonyra nyújtjuk (ha nagyon vékony, akkor figyelni kell majd, hogy ne égjen meg a sütőben) és formákat szaggatunk belőle. Ha olajos magvakat vagy aszalt gyümölcsöket szeretnénk rá tenni, annak most van itt az ideje, nyomkodjuk bele és kész. 180 fokra előmelegített sütőben 6-8 perc alatt készre sütjük. Miután kihűlt tetszőlegese díszíthetjük cukormázzal, írókával, gyöngyökkel, színes szórócukorral, vagy amivel csak szeretnénk.  

mézeskalács01.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: ünnep karácsony sütemény desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchendiary.blog.hu/api/trackback/id/tr54997511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása